Handelsbetingelserne herunder er gældende for online køb af varer hos euroflorist.dk.
Frederiksborggade 15, 3.sal
1360 København K
Danmark
CVR.nr. 16 31 40 48
Momsnummer: DK16314048
For at foretage et køb skal du igennem følgende trin:
- Find den/de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen.
- Indtast modtagerens oplysninger, vælg leveringsdato og personlig hilsen.
- Vælg betalingsmåde og indtast dine personlige oplysninger.
- Godkend vores handelsbetingelser.
- Tjek at alle oplysninger er korrekte og godkend købet.
Mange af vores buketter, arrangementer og planter er håndværk lavet af lokale florister. Produktet der leveres vil altid så vidt muligt ligne billederne i webshoppen. Dog kan der forekomme visse afvigelser afhængig af blomsternes tilgængelighed i området og efter sæson. Tilgængeligheden af visse blomster varierer i løbet af året, og i tilfælde af at floristen ikke kan skaffe de bestilte blomster, bliver disse erstattet af lignende. Ligesom blomsterne kan variere, kan antallet af tilbehør i buketter, arrangementer og planter også variere. Vores florister vil naturligvis altid gøre deres bedste for at levere det bestilte produkt. Hvis dette ikke er muligt, vil floristen levere blomster i samme farve og form som dét der er blevet bestilt.
På vore produktbilleder viser vi som oftest blomster som er i fuld blomst. Dette for at vise hvordan buketten ser ud i det meste af dens levetid. Når blomsterne leveres er de friske, og derfor kan blomster som endnu ikke er sprunget helt ud være inkluderet. Dette for at din blomsterhilsen skal kunne nydes så længe som muligt.
En del af vores sortiment bliver leveret fra en blomstergrossist i Malmø. Fordelen med levering fra blomstergrossisten er, at der leveres det som vises på produktbilledet. Der vil kun i ganske få tilfælde være mindre afvigelser. Disse produkter leveres af enten GLS eller BEST Transport. Det fremgår på produktsiden om det leveres fra en lokal florist eller fra blomstergrossisten.
De fleste af vores buketter, arrangementer og planter findes i tre størrelser: Lille, Medium og Stor. De aktuelle priser vises ved siden af det respektive billede, medmindre andet er angivet i produktbeskrivelsen nedenfor. Lille har samme form og farve som Medium, men antallet af blomster reduceres og buketten er mindre. Stor er som det lyder; en større buket med flere blomster og mere grønt, mens form og farve stadig er den samme. Hvis antallet af blomster ikke angives i produktbeskrivelsen, kan det variere afhængig af blomsternes størrelse og pris. Derudover kan sortimentet hos floristerne variere alt efter sæson og tilgængelig.
Vores begravelsesprodukter kan i de fleste tilfælde også bestilles i tre størrelser. Her vises det samme billede ud for de tre prismuligheder. Billedet viser i disse tilfælde altid mediumvarianten medmindre andet er angivet.
På de fleste af vores produkter kan man vælge sin egen pris fra minimumprisen og op til et vist beløb. Blomsterne der leveres vil svare til den valgte blomsterværdi. Hvis man ønsker at købe blomster for mere end den tilladte værdi.
Til udlandet kan vi ikke garantere at det leverede stemmer overens med produktbillederne, da sortimentet varierer i de forskellige lande og efter sæson. Ved bestillinger til udlandet, se venligst de aktuelle priser for hvert land. Alle priser til udlandet er inklusiv den lokale moms i det pågældende land. Du ser alle priserne inden du går til betaling. Du er velkommen til at kontakte vores kundeservice hvis du har spørgsmål angående bestillinger til udlandet.
Gavekort kan købes i alle vores medlemsbutikker og i webshoppen. De kan bruges som betaling i vores medlemsbutikker og på euroflorist.dk. Du kan købe et gavekort som supplement til blomsterne eller i stedet for blomster. Kun ét gavekort kan bruges pr. ordre.
De gaver og tilbehør som vi tilbyder præsenteres i bestillingsprocessen. Udbuddet af tilbehør kan variere alt afhængigt af tilgængeligheden på det sted hvor blomsterne skal leveres til. Billederne på tillægsprodukterne repræsenterer en produkttype, og det der leveres kan dermed variere fra florist til florist.
Man skal være 18 år for at handle på vores webshop da vi sælger alkohol.
I produktprisen indgår et formidlingsgebyr, pakning samt et mindre kort. Leverings- og servicegebyr 70 kr. tillægges.
Generelt
Husk at skrive afsender i kortteksten, så modtageren ved hvem han/hun skal takke.
Vores blomsterhandlere forbereder bestillingerne allerede dagen inden levering, derfor kan vi ikke garantere at vi kan foretage ændringer tæt på leveringsdatoen.
Vi kan tilbyde levering samme dag for flere byer helt frem til kl. 15 på hverdage og kl. 12 på lørdage. Hvis vi ikke kan levere til den by som du ønsker at sende til, så vil du få information om dette når du indtaster postnummer og by. Hvis du får information om att vi ikke kan levere, kan du prøve at vælge næstkommende dag eller tjekke at du har skrevet postnummer og by korrekt.
Vi kan ikke garantere levering søndage, aftener (f.eks juleaften, nytårsaften o.l.) og helligdage. (Hvis der gives en leveringsgaranti på disse dage, vil en liste findes på vores hjemmeside med de respektive tider og byer som garantien gælder). Bestillinger til levering på dage som ikke er omfattet af leveringsgarantien, vil blive leveret dagen før eller førstkommende hverdag.
I visse tilfælde har vi mulighed for at levere selvom leveringsgarantitidspunktet er overskredet. Ønsker man nærmere information om leveringer efter garantitidspunktet, kan man altid kontakte vores kundeservice.
Tidspunktet for levering kan variere da butikkerne har egne leveringsaftaler. Levering sker gerne mellem 08:00 – 21:00 på hverdage og 09:00 – 16:00 på lørdage afhængig af floristernes budtider. Euroflorist kan ikke garantere levering på bestemte tidspunkter. Vi vil dog altid forsøge at imødekomme eventuelle ønsker. Dette er ikke gældende for begravelser. (Se yderligere information under Begravelser)
Under ekstreme vejrforhold kan vi ikke garantere at din bestilling leveres på den bestilte dag. Kan vi ikke levere din bestilling vil den blive leveret så snart det er muligt.
Levering foregår med bud til modtagerens adresse, med undtagelse af enkelte små øer og landsbyer hvor den eneste mulige leveringsform er at sende med bus eller færge.
Nogle af vores blomster leveres af GLS, hvilket fremgår på produktsiden på euroflorist.dk. Levering sker tirsdag til fredag til privatadresser mellem 8 og 16, og til firmaadresser mellem 8 og 16. Efter levering sendes et SMS til modtageren om at de har modtaget en pakke med GLS.
Hvis modtageren ikke er hjemme sættes blomsterne udenfor døren. Hvis blomsterne ikke kan sættes ved døren, så tager charføren blomsterne med og sætter dem i en af deres pakkeshops. Modtageren vil blive kontaktet om hvor blomsterne kan afhentes.
Du kan desværre ikke annullere eller ændre ordrer leveret med GLS.
Nogle af vores blomster leveres af DAO, hvilket fremgår på produktsiden på euroflorist.dk. Levering sker tirsdag til søndag til privatadresser inden klokken 08 og blomsterne sættes udenfor døren. Efter levering sendes et SMS til modtageren om at de har modtaget en pakke med DAO.
Hvis blomsterne ikke kan sættes ved døren, så tager charføren blomsterne med og sætter dem i en af deres pakkeshops. Modtageren vil blive kontaktet om hvor blomsterne kan afhentes.
DAO leverer ikke til erhvervsadresser, plejehjem, servicehjem eller kirker/begravelsessteder. Du kan desværre ikke annullere eller ændre ordrer leveret med DAO.
Sidste bestillingsfrist for levering til virksomhedsadresser er kl. 10:00 på hverdage. Vi kan desværre ikke levere til virksomhedsadresser på lørdage og søndage. Levering sker inden for kontortid. Ved levering til for eksempel skoler, hoteller eller firmaer leveres bestillingen oftest i bygningens reception eller lignende. I sådanne tilfælde er Euroflorist kun ansvarlige for at bestillingen når frem til receptionen.
Vi skal have modtaget bestillingen senest kl. 14 sidste hverdag inden begravelsen hvis vi skal kunne garantere levering. Foregår begravelsen en mandag, skal vi derfor have bestillingen senest fredag kl. 14.00 for at kunne garantere levering. OBS! Ønskes der bånd med påtrykt tekst, skal vi have bestillingen senest 2 hverdage inden begravelsen finder sted.
Vores florister plejer at levere blomsterne en time inden begravelsen, så det er vigtigt at det præcise tidspunkt for begravelsen står på bestillingen.
Kondolencebuketter kan vi levere samme dag ved bestilling inden vores leveringsgarantitid.
Den store efterspørgsel på blomster til Mors dag, jul og Valentinsdag betyder at udvalget hos de enkelte blomsterhandlere kan variere kraftigt og at visse blomster erstattes med lignende blomster i lignende farver. Derfor kan det produkt der leveres adskille sig lidt fra billedet på hjemmesiden. Vores florister gør selvfølgelig deres bedste for at levere et produkt der svarer til den buket der er bestilt. Antallet af blomster i buketten kan variere afhængigt af lokale priser og udvalg, med mindre et bestemt antal er specificeret i produktbeskrivelsen.
Levering til firmaadresse skal bestilles dagen før.
I visse tilfælde kan det være nødvendigt for floristen at ringe i forvejen (for eksempel for at sikre sig om adgang til en opgang eller lignende) så derfor er det vigtigt at angive modtagerens telefonnummer ved bestilling. Leveringsgebyret dækker kun en levering, så hvis floristen kører forgæves, vil blomsterne kunne afhentes i butikken efterfølgende.
Vær opmærksom på at priserne på visse blomster stige i højsæson. Priserne styres af de store blomstergrossister i Holland, og dette har Euroflorist ikke nogen indflydelse på. Vi har derfor et ekstra bredt sortiment med forskellige blomster og buketter for at kunne tilbyde produkter i alle prisklasser.
Vi bestræber os altid på at levere så tidligt som muligt, men på mærkedage og højtider når vi har ekstra mange bestillinger er dette ikke altid muligt. Enkelte bestillinger vil derfor kunne blive leveret i løbet af eftermiddagen og aftenen.
Bestilleren er ansvarlig for at modtagerens oplysninger er fuldstændige og korrekte. Er oplysningerne ikke korrekte, erstattes eventuelle fejlleveringer eller leveringsforsinkelser ikke.
Ved bestillinger til hospitaler og sygehuse er det vigtigt at give så nøjagtige oplysninger som muligt. Oplys gerne både afdeling og stuenummer.
Venligst bemærk, at vi altid har lov til at kontakte modtageren hvis der skulle være tvivl om leveringsadressen. I visse tilfælde kan det være nødvendigt at kontakte modtageren nogle dage inden levering.
I varekurven er det muligt at meddele at buketten kan stilles ved døren eller afleveres hos naboen. (Egen risiko, Euroflorist er ikke ansvarlig hvis buketten bliver stjålet og bestillingen refunderes ikke.)
Det er op til floristen at vurdere om det er forsvarligt at stille buketten i forhold til vejrforhold med mere. Hvis det bedømmes at blomsterne ikke kan sættes ved døren eller afleveres hos en nabo, tages de med tilbage til butikken. Modtageren får et kort om at buddet har været på adressen, og at de kan afhente blomsterne i butikken. Det samme gør sig gældende hvis modtageren ikke er på leveringsadressen når blomsterne leveres og buketten ikke kan sættes ved døren eller afleveres hos naboen.
Hvis leveringen bliver forsinket, fordi du ikke gav floristen lov til at sætte blomsterne ved døren eller aflevere hos naboen, refunderes bestillingen ikke.
Florist og modtager kan indbyrdes blive enige om anden leveringsdag end angivet på bestillingen.
Hvis de bestilte blomster ikke er blevet leveret på den valgte dag, og bestillingen er afgivet inden vores leveringsgaranti er udløbet, har kunden ret til at hæve købet. Dette er kun muligt under forudsætning af at korrekte oplysninger om modtageren er angivet, samt at modtageren har været tilgængelig og har kunnet tage imod blomsterne.
Ved ekstreme vejrforhold eller ekstreme begivenheder (såkaldt Force Majeur) kan vi ikke garantere at din bestilling leveres på den ønskede dag. Hvis vi ikke kan levere din bestilling, vil den i stedet blive leveret så hurtigt som muligt.
Bestillinger til udlandet bliver leveret af en lokal florist i det land der er bestilt til. Vi leverer blomster til næsten hele verden med visse undtagelser som f.eks. krigszoner eller urolige områder.
Vi skal have bestillingen senest dagen inden hvis der er stor tidsforskel. Alle bestillinger behandles inden for kontortid. Til de fleste lande kan vi levere blomsterne samme dag hvis bestillingen er lagt inden kl. 11 på hverdage. Venligst vær opmærksom på eventuelle tidsforskelle. Vær desuden opmærksom på, at lokale højtider og helligdage kan forlænge leveringstiden. Kontakt gerne vores kundeservice hvis du har spørgsmål.
For at få garanteret levering inden jul, skal vi have bestillingen senest torsdagen inden kl 17:00. Vi kan ikke garantere levering den 23. eller 24. december. Din bestilling kan derfor leveres enten inden jul, eller i juledagene.
Bestillinger med ønsker om specifikke leveringstidspunkter, samt bestillinger til hospitaler, sygehuse, hoteller og lignende, gælder samme betingelser som ved bestillinger til Danmark.
Til de internationale bestillinger har vi valgt produkter der passer til det enkelte land. Euroflorist kan dog ikke garantere at produktet der bestilles stemmer overens med det der bliver leveret. Floristerne i de enkelte lande vil dog gøre deres bedste for at buketten så vidt muligt ligner den bestilte.
Når bestillingen er gennemført får du en bekræftelse på din skærm, og derefter sendes desuden en bekræftelse til din e-mail. Har du ikke modtaget en ordrebekræftelse er du velkommen til at kontakte vores kundeservice.
Rabatkoder kan kun benyttes i vores webshop. Koden indtastes i bestillingsprocessen under feltet 'Jeg har en rabatkode'.
Rabatter gælder blomster, ikke tilbehør-/tillægsprodukter med mindre andet specificeres og kan ikke kombineres med andre rabatter eller tilbud.
Vær opmærksom på at rabatterne kun kan benyttes i en begrænset periode. Information om dette findes i det materiale man modtager i forbindelse med rabatkoden.Skulle der opstå problemer med en rabatkode, kontakt vores kundeservice.
Vi har også e-gavekort / e-vouchers som du kan bruge på hjemmesiden. Kun ét gavekort kan bruges pr. ordre.
Euroflorist skal kontaktes ved ændringer via e-mail eller vores chat funktion.
Vi har en behandlingstid på 24 timer for ændringer. Hvis vi modtager ændringer på leveringsdagen eller dagen forinden, vil vi forsøge at tilgodese ændringen, men vi kan ikke garantere at din ændring bliver gennemført.
Ved højtider, som Jul, Valentinsdag og Mors dag, kan minimumstiden for behandling forlænges med 72 timer. På grund af den store volumen af bestillinger planlægges og forberedes de i god tid. Det gør at det ikke i alle tilfælde er muligt at foretage ændringer.
Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb. Hvis kvaliteten eller udførelsen ikke lever op til forventningerne, beder vi dig kontakte den leverende florist (kontaktoplysninger står på indpakningspapiret på buketten) eller Euroflorists kundeservice. Dette skal gerne ske hurtigst muligt efter levering så vi kan rette eventuelle fejl eller mangler.
Hvis de leverede blomster er beskadigede eller visner inden for 7 dage efter modtagelsen, på trods af at de er håndteret og passet korrekt, vil vi bede dig kontakte os. Du er velkommen til at sende en besked til vores kundeservice; vælg ”Klage” som emne, så hjælper vi dig.
For at vi kan behandle din klage hurtigst muligt, har vi brug for et digitalt foto, som du skal sende til os via e-mail.
Ønsker du at klage over en levering, skal du ifølge forbrugerkøbeloven gøre dette inden for rimelig tid, fra det tidspunkt du har bemærket fejlen, så vi kan udskifte blomsterne.
Da blomster er en ferskvare, er det nødvendigt at man henvender sig hurtigst muligt efter levering, så vi har mulighed for at vurdere varen og eventuelt bytte den.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Som udgangspunkt er der ikke fortrydelsesret på afskårne blomster og buketter, da der er tale om levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt. Dog tilbyder vi at du kan fortryde ordren inden den påbegyndes. Dvs. fortrydelsen gælder for ubenyttet service og skal meddeles i god tid inden levering, senest dagen inden leveringsdato.
For vin og chokolade og andre fødevarer, der leveres af en florist, er der ingen fortrydelsesret, da der er tale om levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug. Leveres dine varer med Post Nord kan du gøre brug af din fortrydelsesret.
- Levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk til forbrugerens hjem, bopæl eller arbejdsplads af en erhvervsdrivende, der ofte og regelmæssigt betjener faste ruter,
- Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
- Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
- Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret.
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
euroflorist.dk
Postbox 245
0900 København C
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Den leverende florists kontaktoplysninger står på emballagen.
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kundeservice. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Der er flere betalingsmuligheder at vælge imellem og betalingssikkerheden på vores hjemmeside er en af de bedste. Alle kreditkortsbetalinger til Euroflorist håndteres af et akkrediteret og sikkert e-handelsfirma. Betaling med kreditkort kræver et gyldigt kort der er godkendt som betalingsmiddel på internettet af banken. Vi gør opmærksom på at beløbet bliver trukket på betalingskortet når bestillingen gennemføres på hjemmesiden og dermed videreformidles til floristen.
Der tages ikke gebyr ved betaling på www.euroflorist.dk.
Ved betaling med Paypal kræves en gyldig Paypalkonto.
Du skal være mindst 18 år før du kan handle hos Euroflorist.
For at betale via firmafaktura, kræves et korrekt og gyldigt CVR-nummer. Vi foretager en kreditkontrol, og nægtes en fakturaansøgning, vil bestilleren modtage besked via e-mail.
De personoplysninger, som du afgiver til Euroflorist i forbindelse med en ordre via vores hjemmeside euroflorist.dk, behandles af os, så vi kan gennemføre din ordre samt til vores fakturering og bogføring. Når du afgiver en ordre, behandler vi de oplysninger, du selv afgiver, men vi registrerer også det IP-nummer, som ordren er afgivet fra. Vi deler derefter modtagerens kontaktoplysninger (navn, telefonnummer og postadresse) med en af vores tilknyttede florister, som leverer din ordre. Floristen modtager også dit navn og telefonnummer, så floristen kan kontakte dig angående leveringen, hvis det skulle være nødvendigt. Vi bruger også dine personoplysninger til vores egen markedsføring, men vi sælger aldrig dine eller modtagerens oplysninger til tredjepart.
Den ansvarlige for personoplysninger er [email protected]. Se vores privatlivspolitik for at få flere oplysninger om, hvordan vi håndterer personoplysninger.
Euroflorist behandler alle kundeoplysninger fortroligt. Afsenderens oplysninger skal være korrekte da vi måske har behov for at komme i kontakt med personen. Euroflorist videregiver ikke oplysninger til en trediepart uden kundens samtykke. Du har ret til at se dine personlige oplysninger, som er registreret hos Euroflorist. Hvis de registrerede oplysninger er ukorrekte, ufuldstændige eller irrelevante, har du ret til at anmode om at få oplysningerne rettet eller slettet. Som registreret har du altid mulighed for indsigt og du kan gøre indsigelser mod en registrering i henhold til reglerne i Persondataloven. Hvis du vil modtage information om dine personlige oplysninger hos Euroflorist., skal du sende os en underskrevet skriftlig anmodning til:
Euroflorist A/S
Østerfælled Torv 3
DK-2100 København Ø
Danmark
CVR.nr. 16 31 40 48
Momsnummer: DK16314048
Den dataansvarlige er Euroflorist A/S
Euroflorist distribuerer eller sælger aldrig oplysninger vedrørende kunder til tredjepart, uanset om det gælder en adresse, personlige oplysninger eller e-mail-adresser. Retssager, hvor Euroflorist skal overholde lokal lovgivning, er dog undtaget, især hvis retten anmoder om at få indsigt i oplysningerne. Du skal være 18 år eller derover for at afgive en bestilling via vores internettjeneste.
Al bedrageri og falske bestillinger meldes til politiet.
Vi gemmer personoplysninger, så længe det er nødvendigt til de formål, som de blev indsamlet til, eller så længe som det kræves i henhold til lovgivning eller andre forordninger. Dette er typisk i op til 5 år jf. Bogføringsloven.
Køb- og ordrehistorik gemmes, så længe vi er påkrævet at gemme dem, i henhold til lovkrav.
Kundeservice oplysninger relateret til køb og reklamationer gemmes, så længe vi er påkrævet at gemme dem, i henhold til lovkrav. Kommunikation med vores serviceafdeling, som vi ikke er påkrævet at gemme for at efterleve lovkrav, fjernes efter seks måneder.
Oplysninger til forebyggelse af misbrug eller forbrydelser gemmes, så længe det er nødvendigt til forebyggelse eller rapportering af forbrydelser (f.eks. bedrageri).
Al download fra Euroflorist's hjemmeside sker på eget ansvar. Vores indhold, inklusiv billeder, er beskyttede af loven om copyright. Alle billeder på hjemmesiden ejes af firmaet og alt kommercielt brug af billederne, eller plagiering af tekst uden vores tilladelse, er strengt forbudt. Hvis du ønsker at bruge vores billeder eller tekst, så venligst kontakt os.
Alle priser og moms er inkl. moms.
Når en bestilling leveres i et andet land end det, hvor ordren blev afgivet, tillægges der ikke moms på ordren.
Bemærk at vi også har en webbutik der er designet til vores firmakunder. Alle ordrer der bestilles som erhvervskunde skal afgives på vores firmahjemmeside.
Vi sender nyhedsbreve ud nogle gange om måneden med inspiration og tilbud. Hvis du ønsker at modtage nyhedsbreve, så finder du et link nederst på første side under blomsterne hvor du kan tilmelde dig. Du kan når som helst opsige dit abonnement ved at klikke på et link nederst i nyhedsbrevet. De kontaktoplysninger som du giver os gives ikke videre til tredje part.
Ved at tilmelde dig vores nyhedsmails og sms-beskeder kan du være sikker på altid at modtage tilbud, rabatter og nyheder. Når du har handlet hos os, kan vi bruge din e-mailadresse til at sende vores nyhedsbrev med reklame for de af vores produkter og tjenester, som vi mener er relevante for dig, selvom du ikke har tilmeldt dig vores nyhedsbrev. Imidlertid indeholder alle nyhedsmails og sms-beskeder altid et link, hvormed du når som helst kan framelde at modtage flere e-mails og sms-beskeder eller tage en pause fra vores nyheder og tilbud.
Vores kundeservice har åbent mandag-fredag kl. 9.00 - 17.00 og lørdag kl. 9.00 - 12.00. Kontoret er normalt lukket søn- og helligdage medmindre andet oplyses. Vi behandler e-mail og ordrer i vores åbningstider, og vi bestræber os på at svare alle e-mails hurtigst muligt, inden for 24 timer men i højsæsoner som for eksempel jul, Valentinsdag og Mors dag får vi mange henvendelser, og selvom vi arbejder på højtryk, kan svartiden være længere end normalt. Men bare rolig, vi har ikke glemt dig!
Handelsbetingelserne er senest opdateret 14.10.2023